استان ها » خراسان رضوی » مجلس » مدیریت شهری
کد خبر : 3994
سه شنبه - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
محمد یوسف پیروی:

شورای چهارم برنامه مندترین شورا در ادوار گذشته

به گزارش شورانیوز از مشهد ، محمد یوسف پیروی تدوین برنامه عملیاتی چهار ساله شهرداری و شورای شهر را یکی از بی سابقه ترین طرح های اجرایی شده در جهت شفاف سازی نهضت خدمت رسانی  سازمانها عنوان کرد .
وی با ارزیابی شورا و شهرداری دوره چهارم بعنوان برنامه مند ترین شورا و شهرداری در طول ادوار گذشته افزود: شورای چهارم در بدو ورود سیاستهای عملیاتی و بودجه ریزی ۴ ساله خود را بر اساس خواسته های مردمی تدوین و اجرایی کرده است.
رئیس واحد نظارت عالیه شورا نقطه عطف برنامه عملیاتی ۴ ساله را، دوری از عملکرد نقطه ای و جزیره ای و توسعه عدالت به صورت همه جانبه عنوان کرد و ادامه داد: تخصیص بودجه برای تمامی زیر ساخت های شهری و پروژه ها به طور منظم و عدالت محور درتمام قسمت های مختلف شهر و اجتناب از اجرای پروژه های خاص مقطعی، گواهی بر این ادعاست.
وی ادامه داد : شهرداری و شورا این نوید را می دهد که در پایان دوره چهارساله برای تک تک حوزه ها حرفی برای گفتن دارد و این نشان دهنده  آن است که  شورا در دوره سوم به لحاظ عملکرد در چه نقطه ای بوده و اکنون در کجا قرار دارند.
پیروی از برگزاری جلسات مستمرهفتگی با شهرداری مشهد جهت رصد عملکرد شهرداری در چارچوب برنامه عملیاتی خبر داد و گفت: یکی از مطالبات شورا از واحد نظارت عالیه بررسی پیشرفت و عملکرد شهرداری در قالب این برنامه بوده است که تاکنون عملکرد میان مدت شهرداری از لحاظ این مدیریت مطلوب بوده است .
رئیس واحد نظارت عالیه با اذعان به وجود نقاط قوت و ضعف در این برنامه تاکید کرد: بیش از ۸۰ درصد از کلیات برنامه محقق شده است اما مثل همه برنامه هایی که برای اولین بار پیاده سازی و اجرا می شود نیاز به اصلاحاتی دارد، از همین روی طی لایحه ای که از سوی شهرداری امسال به شورا ارائه خواهد شد این اصلاحات صورت خواهد پذیرفت .
پیروی اظهار کرد : سر فصل های برنامه عملیاتی شامل کلیه وظایف شهرداری و شورای شهر در زمینه های حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، اقتصادی و … در کلیه سازمانها و معاونت های وابسته به شهرداری اعمال می شود و با توجه به ارزیابی نظارت عالیه از عملکرد زیر مجموعه های شهرداری برخی از معاونت ها از افق برنامه ۴ ساله در سال سوم پیشی گرفته اند.
وی تاکید کرد: در پایان سال چهارم مردم می توانند به صورت کاملا شفاف اقدامات و بودجه ها و هزینه های صرف شده در شهرداری را درتمام حوزه ها مشاهده کنند.