اخبار برگزیده » استان ها » اصفهان » فرهنگی ، اجتماعی » مدیریت شهری
کد خبر : 6915
پنجشنبه - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
عليرضا نصر اصفهاني

لزوم توانمند سازی زنان سرپرست خانوار

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، علیرضا نصر اصفهانی ، با بیان این مطلب که یکی از وظایف مهم جامعه ما جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی است، اظهار کرد: با توجه به این مطلب یکی از کارهایی که می توان انجام داد حمایت از زنان سرپرست خانوار با برپایی نمایشگاه های دستاوردهای شخصی آنان است.
وی افزود: برپایی چنین نمایشگاهی می تواند علاوه بر تامین آرامش و امنیت برای زنان سرپرست خانوار، موجب بروز استعداد ها و کسب درآمد آنها شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار به دو صورت دائمی و مقطعی می تواند انجام شود، گفت: بهترین نمونه ایجاد اشتغال مقطعی برگزاری این نمایشگاه هاست.
وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه ها می تواند عاملی در جهت رونق اقتصادی خانواده این افراد باشد، ادامه داد: اگر این نمایشگاهها به صورت فصلی و با زمان بندی مشخصی همراه باشد، این افراد هم با برنامه ریزی های خود می توانند محصولات بیشتری تولید کنند و شاهد رونق اقتصاد خانواده خود باشند.
نصر با بیان اینکه برای حمایت از تولیدات این افراد، باید بازار‌های هفتگی مانند جمعه بازارها ساخته شود، یادآور شد: تحقق این مهم باعث می شود، زنان سرپرست خانوار با امید بیشتری به تولیدات خود ادامه دهند و مردم هم می توانند از این تولیدات استفاده کنند.
وی افزود: در صورتی که مکانی واحد برای این افراد ساخته شود و در مسئله زیرساخت ها دغدغه ای نداشته باشند، قطعا استعداد آنان بروز و ظهور بیشتری خواهد داشت و این کار بهتر از ارائه خدمات حمایتی صرف است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: ممکن است گاهی اوقات به صورت ناخواسته، با ارائه کمک هایمان به این افراد شان انسانی آنان را از بین ببریم و این در حالی بیشتر اتفاق می افتد که تنها به ارائه کمک های نقدی و امکاناتی روی آوریم.
وی با اشاره به اینکه نباید بگذاریم این افراد از ذهن ها فراموش شوند و باید در راستای حمایت از این افراد گام برداشت، گفت: البته باید در نظر داشت که حمایت ها به صورت آبرومندانه انجام شود تا شان انسانی کسی پایمال نشود.
نصر افزود: اگر ارگانی مدعی حمایت از این افراد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، باید مراقب باشد تا خود، با مخدوش کردن شان زنان سرپرست خانوار، مرتکب آسیب اجتماعی نشود و حقوق زنان سرپرست خانوار را حفظ کند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه محصولات ارائه شده از طرف این افراد به صورت خلاقانه و با کیفیت مطلوبی است ولی مردم از آن بی اطلاع هستند، به فعالیت صدا و سیما و سایر رسانه در راستای معرفی این نمایشگاه ها تاکید کرد