رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۷ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 4 July
  • یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
  • کد خبر : 10529
  • چاپ خبر : قانون مالیات بر ارزش افزوده سبب سلب اختیارات شوراها می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدگفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده سبب سلب اختیارات شوراهای شهر می‌شود.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، محمدکمال سرویها  در نشست مشترک با اعضای چهارمین دوره و منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی مشهد اظهارکرد: همه ما در تمامی عرصه ها باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم و منتخبین پنجمین دوره انتخابات شورای شهر مشهدمقدس توفیق ۴ ساله ای در پیش رو دارند.

وی با اشاره به اینکه با سرعت و تلاش بیشتر باید فضایی محیا شود که ۴ سال آینده بگوییم در این بخش مشکلات زائران و مردم مرتفع شده است، افزود: این امر، اتفاقی ارزشمند خواهد بود.

سرویها در ادامه خاطرنشان کرد: گروه های مختلفی درحال رصد شوراهای شهر هستند؛ مجلس شورای اسلامی به فکر محدود نمودن شوراهاست چرا که معتقداند پارلمان های شهری موفق نبوده و در تحقق اهداف مدنظر مناسب عمل نکرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شورای چهارم در نهایت صمیمیت تحویل شورای پنجم خواهدشد، گفت: هر موفقیتی که در این زمینه کسب شود، متعلق به همه بوده و این افتخار محدود به افراد مشخص نخواهد بود.

سرویها افزود: نخبگان و مردم شاخص های مختلفی برای ارزیابی عملکرد شورا دارند و به عنوان مثال میزان حفاری تونل قطار شهری و غیره، قابل آمارسازی نیستند.

وی با بیان اینکه در شورای سوم ۴۰ میلیارد تومان از دیون تحویل شورای چهارم داده شد، تصریح کرد: بدهی های شهرداری در هر دوره ای وجود دارد و برای هر شورایی امری اجتناب ناپذیر است.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه به برخی کارهای نیمه تمام شورای چهارم پرداخت و گفت: سیستم یکپارچه شهرسازی از جمله مسائلی بوده که شوراهای مختلف روی آن سرمایه گذاری کردند تا مردم بدون مراجعه به شهرداری نسبت به انجام امور خود اقدام نمایند؛ شورای دوم و سوم ۹ میلیارد تومان برای این امر هزینه کردند و شورای چهارم نیز با هزینه ۵ میلیاردی برای تحقق این مهم گام برداشت.

سرویها تصریح کرد: سیستم یکپارچه شهرسازی در برخی موضوعات و خدمات محقق شده است اما قسمت هایی باقی مانده که امیدواریم اعضای شورای پنجم بخشی از این موضوع را مدیریت نمایند.

وی با اشاره به پیدا شدن تقابل بین مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر، گفت: دیوان محاسبات درصدد سردرآوردن از بودجه شهرداری هاست؛ تصمیمی که در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز گرفته شده، تمام اختیارات شورا را حذف می کند و اگر این قانون دائمی شود شوراهای شهر حق هیچ کاری را ندارند.

اخبار مرتبط

نظرات