رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
  • کد خبر : 10598
  • چاپ خبر : لزوم مشارکت آگاهانه مردم  در بحث مدیریت پسماند

 عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: مشارکت مردم یکی از اضلاع بسیار مهم مدیریت پسماند است و اگر مردم مشارکت آگاهانه در بحث مدیریت پسماند نداشته باشند اجرای طرح‌ها موفق نخواهد بود.

به گزارش شورانیوز از قم ، عباس ذاکریان با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری زباله به صورت یک شب در میان در منطقه پردیسان اظهار کرد: باید این مصوبه در کل شهر اجرا شود و در کل شهر شاهد جمع‌آوری یک شب در میان زباله باشیم تا شهروندان منطقه پردیسان احساس تبعیض نکنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح جمع‌آوری زباله به صورت یک شب در میان به صورت فازبندی شده از پردیسان شروع شد و به تدریج در مناطق دیگر نیز اجرا می‌شود تا در کل شهر شاهد جمع‌آوری یک شب در میان زباله باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت آموزش به شهروندان در این زمینه گفت: باید به شهروندان آموزش داده شود تا بتوانند ۴۸ ساعت نگهداری زباله را مدیریت کنند. نباید زباله ۴۸ ساعت بیرون از منزل دپو شده و منشأ آلودگی‌ها، تکثیر حشرات موذی و موش شود.

وی تصریح کرد: لازم است آموزش چهره به چهره به خانواده‌ها در زمینه جداسازی زباله تر و خشک ارائه شود تا زباله تر را آبگیری کنند و حجم آن را کاهش دهند و بتوانند ۴۸ ساعت زباله را نگهداری کنند و در روزهای مشخص زباله را بیرون بگذارند. اگر بهداشت عمومی در این زمینه رعایت نشود سلامت را تهدید می‌کند.

ذاکریان با اشاره به نگهداری ۴۸ ساعت زباله در منزل گفت: تفکیک باید در محل تولید زباله صورت گیرد و حجم زباله کاهش پیدا کند بنابراین ارائه آموزش‌ها در این زمینه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: این طرحی است که در شهرها و کشورهای دیگر اجرا شده و در بسیاری از کشورها حتی زباله تر را یک هفته در میان و  زباله خشک را ماهانه جمع‌آوری می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه هزینه‌های جمع‌آوری زباله بسیار بالا است گفت: کاهش تولید زباله، کم حجم کردن و تفکیک به عنوان اصول اساسی مدیریت پسماند است و باید به سمتی برویم که تعداد روزهای جمع‌آوری زباله کاهش پیدا کند.

وی یادآور شد: مشارکت مردم یکی از اضلاع بسیار مهم مدیریت پسماند است اگر مردم مشارکت آگاهانه در بحث مدیریت پسماند نداشته باشند اجرای طرح‌ها موفق نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات