رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
  • کد خبر : 10831
  • چاپ خبر : تلاش کرده‌ایم با رویکرد فرهنگی و اجتماعی حرکت کنیم

شهردار تهران ارتقای کیفیت زندگی در بعد مادی و معنوی شهروندان را هدف اصلی شهرداری در مدیریت شهری اخیر این مجموعه عنوان کرد.

به گزارش شورانیوز ، محمد باقر قالیباف ضمن بازدید از آخرین اقدامات انجام شده جهت مرمت بنای خانه اتحادیه و موزه مشاهیر در سخنانی بر این نکته تاکید کرد که از سال ۸۴ در شهرداری تهران با حضور نخبگان برنامه‌ای برای تهران آماده شده و فعالیت‌های شهرداری براساس این برنامه انجام شده است.

قالیباف با بیان اینکه با مشورت اهل فن بیش از ۹۰ درصد آنچه که به عنوان برنامه نوشتیم و گام به گام محقق شده است، گفت: البته در این مسیر سختی‌های مختلفی تحمل کردیم اما همه آن سختی‌ها هم برای ما لذت بخش بوده است.

شهردار تهران گفت: هدف اصلی در شهرداری ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در بعد مادی و معنوی بوده است و بر این اساس تلاش کرده‌ایم با رویکرد فرهنگی و اجتماعی حرکت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت توجه فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ آنقدر ظرفیت مادی و معنوی دارد که نیاز به چیز دیگری نیست و منابع عظیمی در فرهنگ وجود دارد.

قالیباف در خصوص برخی اقدامات شهرداری تهران که همراه با پذیرش ریسک توسط مدیران این مجموعه بود گفت: روزی که قرار شد خیابان ۱۵ خرداد بسته شود یک پارچه با این موضوع مخالفت شد و هیچ موافقی نداشتیم، شورای امنیت ملی، وزارت کشور و حتی بازاریان  و کسبه منطقه هم مخالف این موضوع بودند، اما ما بر این موضوع اعتقاد داشتیم که افزایش کیفیت باید در منطقه ۱۲ انجام شود و به درستی باید کار را در مرحله‌ای از آن ایستادگی کنیم و اجرا کنیم.وقتی برای پیاده راه خیابان ۱۵ خرداد مسدود کردیم پس از کمتر از ۱۵ روز همان‌ها که با پلاکارد با ما مخالفت می‌کردند و با زبان ما را نواختند، ما را تشویق کردند و گفتند ای کاش این کار زودتر انجام می‌شد.

شهردار تهران با بیان اینکه چنین اقداماتی موجب افزایش کیفیت زندگی در مناطق مرکزی شهر تهران شد، گفت: این گونه اقدامات آثار اقتصادی مناسبی می‌گذاشت به نحوی که هم اینک در حالی که بازار مسکن با رکود مواجه است در منطقه ۱۲ تهران در سالهای ۹۴ و ۹۵ رشد ۲ رقم داشته‌ایم.

وی شهردار تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به مرمت واحیای خانه اتحادیه گفت: مگر اینجا ما یک خانه را احیا نکرده‌ایم بلکه پایه گذار زندگی در این منطقه شده‌ایم.

قالیباف در ادامه سخنان خود به اهمیت رویکرد فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر کشورهای دیگر برای پیشرفتشان اولویت خود را به فرهنگ می‌دهند، ما برای پیشرفت‌مان راه دیگری جز این نداریم که اولویت کارها را به نگاه فرهنگی بدهیم.

اخبار مرتبط

نظرات