رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۴ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 1 July
  • یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
  • کد خبر : 12509
  • چاپ خبر : بیانیه خبرنگار مضروب در شورای شهر تبریز

جواد آقاجان نژاد خبرنگار مضروب در شورای شهر تبریز در صفحه انیستاگرام خود خطاب به مردم تبریز بیانیه ای صادر کرد

به گزارش شورانیوز، جواد آقاجان نژاد مدیر مسئول پایگاه خبری بی تعارف نیوز  و هفته نامه بی تعارف و خبرنگار مضروب در شورای شهر تبریز در صفحه انیستاگرام خود خطاب به مردم تبریز بیانیه ای صادر کرده است که متن کامل آن به شرح ذیل است:

 

مردم شریف شهر قهرمان‌پرور تبریز

اینجانب جواد آقاجان‌نژاد، مدیرمسئول هفته نامه بی‌تعارف و پایگاه خبری بی‌تعارف نیوز و در یک کلمه خبرنگار بی‌تعارف تبریزی، از حدود شانزده–هفده سال قبل به‌صورت داوطلبانه و در جهت اثرگذاری بر موضوعات اجتماعی و شهری،  مستمراً در جلسات شورای شهر تبریز حضور داشته‌ام و در حد توان و قدرت، بر اساس تکلیف انقلابی و رسالت رسانه‌ای‌ام، به مطالبه و روشنگری در مسائل شورا و شهرداری پرداخته‌ام. در این مسیر طولانی، چه تهمت ها و ناسزاها و تحقیرها و تهدیدها و تخریب ها را به جان خریده ام، اما برای شرف و عزت و خاک و آرمانم عقب‌نشینی نکرده‌ام.  مورد حمله فیزیکی قرار گرفته و آسیب جسمی دیده ام، مورد حمله رسانه‌ای عده ای از خدا بی‌خبر قرار گرفته و تحمل کرده ام، مورد تهمت و تحقیر وابستگان به ارباب ثروت و قدرت قرار گرفته و ایستاده ام، در صحن شورا توسط مدعیان پرهیاهو مورد ضرب و شتم و بازداشت غیرقانونی و… قرار گرفته و صبوری کرده ام. در این این سالها به جهت علاقمندی به مسائل شهری و اجتماعی به کلانشهرهای مختلف از جمله تهران – مشهد- اصفهان- شیراز- یزد و… سفر کرده و با اعضای شورا و مدیران شهری این شهرها مصاحبه کرده و در جلسات شورای شهر این کلانشهرها حضور داشته ام و تجربیات خود را تا حد توان در اختیار منتخبان و موثران شهرم تبریز قرار داده ام. در دوره فعلی شورای شهر یعنی دوره ششم نیز حضور و نقشی پررنگ و تاثیرگذارتر در انعکاس رویدادها و اخبار شورا داشته و دارم. روایت‌هایی را از شورا عرضه کرده‌ام که کاملاً غیرکلیشه‌ای بوده و تصویر واقعی‌تری از اعضای شورا ارائه کرده‌ام. بدون هیچ اغراق و به اعتراف اکثر فعالان منصف در فضای شهری و رسانه ای، موثرترین خبرنگار حاضر در جلسات شورای شهر تبریز بوده‌ام. افکار عمومی نیز با عبور از چارچوب‌های تکراری و فرمایشی رسانه‌های شهری، عنایت ویژه‌ای به تولیدات خبری بنده داشته‌اند و همواره این فرزندشان را مورد محبت قرار داده‌اند.

با این حال و علیرغم مراعات تمام چارچوب‌های قانونی و اخلاقی در جلسات شورا، برخی اعضای شورا، به دلیل ناتوانی در پاسخگویی مناسب در برابر پرسش‌های بی‌تعارف بنده، بهانه جویی کرده و ضمن توهین و ضرب و شتم در مقابل دیدگان مردم، فرافکنی کرده و اقدام به ممانعت از ادامه فعالیتم در صحن شورا کردند. اتفاقی که هیچ وقت در شورا سابقه نداشته و حتی در دوره‌ای که غیرمدعیان بر شورا مسلط بودند نیز شاهد چنین بی‌حرمتی و بی‌قانونی نبودیم. اما در دوره تسلط مدعیان انقلاب و دین بر هیئت رئیسه و شورا، جرأت این اقدام غیرقانونی پیدا شد.

آن‌هم در شرایطی که خودشان متهم به برخورد فیزیکی و غیراخلاقی با بنده هستند و خودشان هم می‌دانند که چه کرده‌اند!

لازم به ذکر است برخی از اعضای شورای شهر، در جلسه علنی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و به رئیس شورا تذکر داده‌اند، که بنده قدردان آنها هستم اما فعلا این تذکرات هم مثمرثمر واقع نشده و همچنان از حضورم در جلسات علنی شورا به صورت غیرقانونی ممانعت به عمل می آید.

آزاردهنده‌ترین موضوع برای بنده، نه ممانعت از حضور در جلسات، که تخریب چهره شورای اسلامی شهر با بی‌تحملی و برخوردهای غیرقانونی هیئت رئیسه است. آسیبی که این برخوردها به چهره انقلابیون و متدینان می‌زند، غیرقابل جبران است و کاش متولیان امر، متوجه باشند که چه اتفاقی دارد می‌افتد. اگر مسئله‌ی این آقایان، فقط حذف جواد آقاجان‌نژاد بود، حرفی نبود، اما آنچه در افکار عمومی رخ می‌دهد، فراتر از حذف یک خبرنگار است. ای کاش به خاطر کینه از بنده، از این هزینه‌زایی چشم‌پوشی نکنند.

مردم شریف تبریز حتماً  به یاد خواهند داشت و در تاریخ تبریز عزیزمان هم ثبت می‌شود که روزی روزگاری، در شهر آزادگان و آزادی‌خواهان، یک خبرنگار را صرفاً بخاطر سئوال از اعضای شورای اسلامی شهر، به توهین‌آمیزترین شکل ممکن تحریم کردند و درهای شورا را به روی او بستند! این تحریم و تحدید، در حالی صورت می‌گیرد که اکثر خواص، نخبگان، هنرمندان و اهالی رسانه و روحانیت و وکلا و آزادیخواهان و فعالان فرهنگی و صاحب منصبان و سیاسیون و نمایندگان مجلس و اعضای سابق شورای شهر و مدیران شهری و … در مواجهه با این شیوه غیرقانونی و غیراخلاقی سکوت کردند و دم بر نیاورند.

اگر این تحریم و ممانعت از حق پرسش‌گری و مطالبه‌گری، دلیل روشنی بر حقانیت و مظلومیت بنده نیست، پس چیست؟!

با همه این اوصاف، بنده نه تنها رسالت رسانه‌ای‌ام را فراموش نخواهم کرد بلکه همچنان به اشکال  مختلف، مسائل شورا و شهرداری را دنبال خواهم کرد و با مردم بزرگوار شهرم، در میان خواهم گذاشت.

اخبار مرتبط

نظرات