رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۶ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 3 July
  • سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴
  • کد خبر : 2011
  • چاپ خبر : تالار قرآن ۲۰۰۰ نفری همدان پارکینگ ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه تالار قرآن همدان پارکینگ ندارد گفت: شهرداری همدان زمینی را برای ایجاد پارکینگ خریداری کرده و نسبت به اجرای آن اقدام اساسی و سریع انجام دهد.

به گزارش شورانیوز به نقل از تسنیم ، رضا غلامی خجسته در جریان بازدید از پروژه تالار قرآن همدان اظهار داشت: پس از تکمیل این تالار ظرفیت بسیار مناسب و بی‌نظیری برای برگزاری مراسم و همایش‌های بین‌المللی در غرب کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه مساحت تالار بزرگ قرآن ۱۱ هزار متر مربع است افزود: پروژه تالار بزرگ قرآن مجموعه‌ای فرهنگی است که در ۱۴ هزار متربع زیربنا و در سه طبقه با  هشت سالن برای جلسات و کنفرانس‌ها، ۲۱ کلاس  آموزشی و اداری و نیز سالن‌های آمفی تئاتر، نمازخانه، کتابخانه، قرائت خانه، سالن قرآنی و غذاخوری احداث شده است.

غلامی خجسته عنوان کرد: این ظرفیت بزرگ اگر مورد بهره‌برداری قرار گیرد می‌توان استفاده بسیاری از آن در راستای توسعه فرهنگی شهر و نیز مبارزه با تهاجم فرهنگی داشت.

وی با اشاره به اینکه راهروهای تالار قرآن ظرفیت خوبی برای برگزاری ۱۴ نمایشگاه مختلف به طور هم‌زمان را دارد، تصریح کرد: سالن اصلی این مجموعه فرهنگی که در زیر گنبد قرار دارد در صورت تکمیل ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر را دارد که با کل ظرفیت سالن‌های این پروژه دو هزار نفر ظرفیت ایجاد می‌شود.

عضو شورای شهر همدان بیان کرد: استان‌های غرب کشور می‌توانند از ظرفیت تالار بزرگ برای برگزاری مراسم و همایش‌های قرآنی، علمی و فرهنگی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سالن‌های مجموعه تالار بزرگ قرآن و مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری همدان دارای ظرفیت دو هزار نفری بوده و این مجموعه فاقد پارکینگ است بر این اساس شهرداری باید به طور جدی زمینی در کنار این مرکز برای احداث پارکینگ تملک کرده و عملیات اجرایی آن را در اولویت کاری قرار دهد.

به گزارش تسنیم تالار قرآن همدان در مجموع ظرفیت پذیرش ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر را دارد که اگر این افراد تنها هزار دستگاه خودرو داشته باشند بلوار ارم(محل ایجاد تالار قرآن همدان) پاسخگوی پارک این تعداد خودرو نخواهد بود.

پروژه‌ای که ۱۰ سال از عمر آن می‌گذرد هنوز در زمینه تامین پارکینگ با مشکلات اساسی روبه‌رو است آن وقت شهرداری همدان مدعی است که در شهر اجازه آغاز به‌کار مجتمع تجاری بدون پارکینگ را نمی‌دهد.

اخبار مرتبط

نظرات