رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۷ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 4 July
  • دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷
  • کد خبر : 2347
  • چاپ خبر : از پیشنهادهای تخصصی برای احیاء بناهای تاریخی کرمان استقبال می کنیم

رئیس شورای شهر کرمان گفت: شهر کرمان به عنوان یک شهر تاریخی می تواند از مزیت فرهنگی و اقتصادی بناهای تاریخی در چارچوب احیاء آن بهره مند شود و قطعا حضور قدرتمندتر مجموعه هایی مانند صندوق احیاء در این شهر منجر به ثمرات مفید و موثری خواهد بود.

به گزارش شورانیوز ، علی اکبر مشرفی گفت: شهر کرمان دارای یک بافت تاریخی وسیع با مساحتی حدود ۷۰ هکتار است که در آن خانه ها و بناهای تاریخی متعدد و ارزشمندی وجود دارند که هنوز ساماندهی قابل ملاحظه ای در آن صورت نگرفته است.

وی افزود: بازسازی این بافت نیازمند یک سرمایه گذاری بزرگ و قابل ملاحظه است که با توجه به محدودیت منابع دولتی باید از طریق بخش های خصوصی و غیر دولتی انجام شود و انجام آن هم خود نیازمند هماهنگی بین دستگاهی در این حوزه می باشد.

رئیس شورای شهر کرمان ادامه داد: در این حوزه شهرداری کرمان کاملا مایل است تا ایفای نقشی جدی را انجام دهد، چرا که این کار هم از مشکلات شهری در این بخش ها می کاهد و هم زمینه درآمدزایی های جدیدی را با توجه به کاربری های بناهای تاریخی بعد از مرمت احیاء فراهم می کند.

مشرفی تاکید کرد: شهرداری و شورای شهر کرمان در این زمینه از پیشنهادهای نهادهای تخصصی و مسئول مانند صندوق احیاء که فعالیت آن متمرکز بر همین موضوع احیاء بناهای تاریخی است، استقبال می کند و قطعا گفت و گوها بیشتر و متمرکزتر ما می تواند منجر به نتایج مثبتی در این حوزه شود.

وی همچنین گفت: شهر کرمان به عنوان یک شهر تاریخی می تواند از مزیت فرهنگی و اقتصادی بناهای تاریخی در چارچوب احیاء آن بهره مند شود و قطعا حضور قدرتمندتر مجموعه هایی مانند صندوق احیاء در این شهر منجر به ثمرات مفید و موثری خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات