رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲ محرم ۱۴۴۶
  • 2024 Tuesday 9 July
  • شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
  • کد خبر : 2698
  • چاپ خبر : منتفی شدن اجرای مکانیزه طرح ترافیک شیراز
نایب‌ رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر شیراز خبر داد

منتفی شدن اجرای مکانیزه طرح ترافیک شیراز

اجرای مکانیزه طرح ترافیک تا زمان انجام مطالعات جامع حمل‌ونقل و استفاده از تاکسی هیبریدی تا زمان بهبود اعتبارات مسکوت می‌ماند.

به گزارش شورانیوز به نقل از فارس ، سید احسان اصنافی اظهار داشت: برقی کردن بخشی از ناوگان تاکسیرانی شیراز که قرار بود تا پایان سال انجام شود فعلاً منتفی است، چراکه نه وزارت کشور چنین اعتباراتی دارد نه خود شهرداری شیراز از لحاظ اعتباری و اولویت‌ها، آن‌قدر دست بازی دارد که این پروژه را عملیاتی کند.

وی افزود: بحث تجهیز بخشی از ناوگان تاکسیرانی به کارت‌خوان تکلیف مصوب است و قرارداد آن بسته‌شده و پیمانکار مشغول اجرای کار است و زمانی که کارت شهروندی محقق شود، پرداخت‌ها از طریق کارت‌خوان به تاکسی صورت خواهد پذیرفت.

نایب‌ رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در فاز نخست نیمی از ناوگان خطی باید مجهز به کارت‌خوان شود، البته در بحث آنلاین کردن آن مشکل فنی وجود داشت که در حال پیگیری و رفع است.

وی اجرای مکانیزه طرح ترافیک را نیز در حال حاضر در تعلیق ذکر و بیان کرد: بر این طرح ایرادهای کلی واردشده و پلیس راهور اعتقاد به اصلاح محدوده‌ها دارد و همان ایرادهایی که ما از ابتدا طرح می‌کردیم همچنان عنوان می‌شود ازجمله این‌که ساعت اجرای طرح نیاز به اصلاح دارد هرچند شهرداری برای مکانیزه کردن زیرساخت لازم را فراهم آورده و دوربین‌ها نصب‌شده اما در حال حاضر اولویت بر کنترل وضعیت ترافیکی شهر قرارگرفته است.

اصنافی خاطرنشان کرد: از دوربین‌های نصب‌شده برای تردد ایمن و موارد ترافیکی استفاده می‌شود که به کاهش حوادث در بلوارهای رحمت، شهید رجایی، فرهنگ شهر و چمران منتهی شده و همچنین برای جلوگیری از تخلفات از همین سیستم هوشمند استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: اجرای مکانیزه طرح ترافیک البته تا زمان ارائه نتایج مطالعات جامع حمل‌ و نقل مسکوت بوده و ممکن است با ارائه نتایج دوباره در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه در هر مرحله بخش‌های کاربردی مطالعات جامع حمل‌ و نقل را در اختیار شورا و شهرداری قرار می‌دهد اما جمع‌بندی موارد کلان انجام‌ نشده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار