رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۷ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 4 July
  • دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵
  • کد خبر : 2776
  • چاپ خبر : احداث نخستین پارک ورزشی غرب کشور در همدان/ اعتبار ۱٫۵ میلیاردی برای ساخت گرمخانه اختصاص نیافت

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان از آغاز ساخت اولین پارک ورزشی در غرب کشور با ۲۱ هزار متر مربع فضا در شهرک شهید بهشتی همدان خبر داد.

به گزارش شورانیوز به نقل از فارس ، رضا غلامی خجسته ظهر امروز در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در خصوص روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مشارکتی شهرداری با سپاه اظهار کرد: تاکنون ۶ زمین برای توسعه ورزش محلات از سوی شورای شهر به سپاه تقدیم شده که در اولین زمین در منطقه اسلامشهر با متراژ یک‎هزار و ۴۰۰ متر مربع، یک‎هزار و ۲۰۰ متر سوله و ۲۰۰ متر فضاسازی توسط سپاه انجام شده است.

وی افزود: این پروژه با هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی سپاه و ۱۰۰ میلیون تومانی شهرداری روز گذشته به افتتاح رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در خصوص پروژه فرهنگی ورزشی سردار شهید همدانی نیز ادامه داد: ۲ هزار متر مربع زمین احداث این پروژه از سوی شورای شهر به سپاه تحویل داده شده و هم اکنون کار ساخت سوله توسط سپاه انجام شده و کار یک سری انشعابات نیز در حال انجام است.

وی در خصوص پروژه‎های دیگر در دست اقدام با سپاه تصریح کرد: زمین آیینه‌روشن، ۳۷۰ متر زمین در شهرک فرهنگیان برای ساخت حوزه مقاومت بسیج و یک‎هزار و ۳۰۰ متر زمین در حصار شهید مطهری نیز برای ساخت پروژه‎های فرهنگی ورزشی به سپاه واگذار شده است.

خجسته با بیان اینکه در سال ۹۳، یک و نیم میلیارد تومان اعتبار برای ساخت گرمخانه برای همدان در نظر گرفته شد خاطرنشان کرد: به دلیل نبود اعتبار کافی تاکنون این اعتبار برای ساخت گرمخانه اختصاص نیافته است.

وی ادامه داد: به دلیل سرمای شدید هوا طی چند روز گذشته اولین گرمخانه شهرداری در پشت سازمان آتش‌نشانی در باباطاهر افتتاح شده که هم اکنون در حال استفاده است و برنامه توزیع غذای گرم نیز در برنامه کار این گرمخانه در چند روز گذشته توسط شهرداری قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان اضافه کرد: برای احداث مجتمع درمانی حصار همدان نیز ۲ میلیارد تومان از اعتبارات ملی تخصیص اعتبار یافته و در منطقه خضر همدان نیز برای ساخت مجتمع درمانی ۵۰۰ میلیون اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص روند پیشرفت ساخت فرهنگسراهای همدان بیان کرد: در حصار علی‌آباد مسجد فاطمه زهرا (س) در دور سوم ساخت فرهنگسرای این منطقه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بود و در حال حاضر با بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی از اعتبارات ملی قرار است کار ساخت و تکمیل این فرهنگسرا توسط شهرداری انجام شود.

خجسته یادآور شد: کار احداث فرهنگسرای دره مرادبیگ نیز با بودجه ۵۰۰ میلیونی شهرداری و ۱٫۵ میلیاردی از اعتبارات ملی قرار است به زودی آغاز شود.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال قرار است هشت پروژه فرهنگی ورزشی در همدان افتتاح شود ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن زمان بستن بودجه برای پروژه‌های عمرانی قرار بر این است که لیست مناطق فاقد مجتمع فرهنگی ورزشی، مانند شهرک الوند مشخص شود تا در این مکان‎ها نیز مردم از وجود مجتمع‌ها و فرهنگسراها بهره کافی را ببرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان  با اشاره به اینکه باید کار ایجاد اطلس فرهنگی ورزشی تا دو هفته آینده به اتمام برسد افزود: این اقدام توسط مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان و مدیران چهار منطقه شهرداری باید انجام شود تا با پیگیری شهرداری و مدیر کمیته ورزش محلات همدان اطلس فرهنگی ورزشی کاملی در همدان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دور دوم و سوم کار شورای شهر همدان به تیم پاس و الوند بالغ بر ۴ میلیارد تومان کمک شد، گفت: در دوره چهارم صحن شورای شهر همدان به این نتیجه رسید که در همدان باید فوتبال به صورت محله‎محوری کار شود که همین اقدام منجر به برد شیرین تیم محلات همدان شده است.

خجسته اظهار کرد: در بررسی‌های انجام شده در سطح کشور مشخص شد سرانه فرهنگی ورزشی همدان رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با پیگیری‎های انجام شده ۱۲۰ تیم فوتبال محلات داریم تصریح کرد: برای توسعه ورزش محلات خوشبختانه بودجه‌های ویژه‌ای در شورا و کمیسیون به این امر اختصاص یافته و با توجه به ظرفیت بالای سازمان فرهنگی ورزشی همدان خواستار این هستیم که علاوه بر جوانان برای نوجوانان و نونهالان نیز سرمایه‎گذاری ورزشی شود و تعداد تیم‎ها را در این خصوص به ۵۰ تیم محلی برسانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان ادامه داد: نخستین پارک ورزشی غرب کشور با ۲۱ هزار متر فضای ورزشی توسط شهرداری منطقه ۲ در شهرک شهید بهشتی همدان در حال ساخت است و در دو هفته گذشته نیز یک زمین به متراژ ۲ هزار متر مربع نیز برای ساخت مجتمع ورزشی در نایب احمد همدان در نظر گرفته شده که به زودی کار ساخت آن قرار است انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همایش بزرگی در آینده بسیار نزدیک با شرکت تیم‌های محلات همدان برای تقدیر از نفرات برتر رشته‌های مختلف ورزشی قرار است از سوی شهرداری همدان برگزار شود.

خجسته در پایان از آغاز ساخت اولین پارک ورزشی در غرب کشور با ۲۱ هزار متر مربع فضا در شهرک شهید بهشتی همدان خبر داد.

اخبار مرتبط

نظرات