رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
  • کد خبر : 2857
  • چاپ خبر : چرایى ضرورت پویش مردمى من غذاى ایرانى را دوست دارم

قطعا برگزاری پویش مردمى من غذاى ایرانى را دوست دارم، کارى باارزش و پر استقبال خواهد بود.

به گزارش شورانیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، علیرضا نصر اصفهانی با اشاره به برگزاری پویش مردمی من غذای ایرانی را دوست دارم، اظهار کرد: بنابر اخبار واصله قرار است با کمک شهردارى اصفهان و به میزبانى این شهر همیشه پیشرو، پویش مردمى من غذاى ایرانى را دوست دارم در اینده اى نزدیک با حضور بعضى از کلان شهر هاى کشور برگزار شود.

وی اضافه کرد: قطعا برگزاری این برنامه کارى باارزش و پر استقبال خواهد بود و می تواند منشاء اقدامات مؤثرى در احیاء غذاهاى سنتى ایرانى و اصفهانى باشد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بنده نیز به سهم خود ضمن تجلیل از دست اندرکاران خوش ذوق این حرکت مردمى، مواردى کاربردى را در جهت انجام وظیفه به شهروندان گرامى تقدیم مى دارم.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم نسبت به تبلیغ غذاهاى سنتى و ایرانى مبادرت و مزیت هاى آن را بیان کنیم، ادامه داد: همچنین باید غذاهاى ایرانى را در سبد غذاى موردنیاز خانواده قرار بدهیم و طبخ غذاهاى سنتى را به دیگران بیاموزیم.

نصر اصفهانی تاکید کرد: همچنین در زمان حضور در رستوران ها غذاهاى سنتى را جزء مطالبات خود قرار بدهید تا آنها تشویق شوند و نسبت به قرار دادن آن در منوى غذائى خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه باید آشنایى با غذاهاى اقوام ایرانى را در دستور کار خود قرار بدهیم و با ارائه غذاهاى لذت بخش و دلپذیر سنتى به گردشگران معرف بخشى از فرهنگ ایرانى، اسلامى باشیم و خاطراتى به یاد ماندنى را براى آنها به یادگار بگذاریم، افزود: کودکانمان را از زمان طفولیت با غذاهاى سنتى آشنا و آنها را به خوردن آن ترغیب کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهرى نیز باید براى رستوران هایى که خوراک سنتى طبخ می کنند، امتیازات ویژه اى در نظر بگیرد و رسانه ها تبلیغ خوراک سنتى را به صورت جدى در دستور کار خود قرار بدهند و از تبلیغ فست فودها خوددارى کنند.

وی با اشاره به اینکه همچنین باید میراث گذشتگانمان را پاس بداریم و نسبت به معرفى آن به نسل فعلى و اینده مبادرت نمائیم و ارزش غذایى و فوائد خوراک سنتى را به روش های مختلف به شهروندانمان یادآور شویم، افزود: باید با استفاده از غذاهاى سنتى هزینه هاى زندگى را کاهش بدهیم.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه باید با قرار دادن طبخ خوراک هاى سنتى در دستور کار، صمیمیت و دوستى و ارتباطات خانوادگى را استحکام بخشیم و از شبکه هاى اجتماعى جهت ترویج غذاهاى ایرانى استفاده کنیم، گفت: باید لذت تناول خوراکی هاى سنتى را با  استفاده از ظروف سنتى مضاعف کنیم و ارزشمندى صنایع دستى را نیز مروج باشیم.

وی اظهار کرد: بر همه ما که دل در گرو این آب وخاک داریم و همواره به فرهنگ و تمدن و آداب و رسوم خود افتخار مى کنیم لازم است نهایت سعى و تلاش خویش را در حفظ و حراست از این سرمایه هاى گرانسنگ و ارزشمند به کار بگیریم و در انتقال آن به آیندگان از هیچ کوششى دریغ نورزیم.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: همچنین باید دستان تمام افرادی که با ایده هاى تأثیر گذار خویش به دنبال ارتقاء فرهنگ و هنر این سرزمین هستند را محکم بفشاریم.

اخبار مرتبط

نظرات