رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۷ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 4 July
  • دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
  • کد خبر : 3020
  • چاپ خبر : تطبیق ۷۵ درصدی مصوبات شورای شهر تهران با وظایف پیش بینی شده در قانون

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از انطباق ۷۵درصدی مصوبات شورای اسلامی شهر تهران با وظایف پیش بینی شده این شورا در قانون خبر داد.

به گزارش شورانیوز ازتهران ، بابک نگاهداری، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: نتایج ارزیابی میزان انطباق مصوبات شورای اسلامی شهر تهران با قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در تمام ادوار با وظایف پیش بینی شده برای آنها در قانون شوراها منطبق است و ۲۵ درصد نیز بر این قانون و اختیارات غیرمنطبق است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان انطباق مصوبات با وظایف پیش بینی شده برای شوراها در قانون شوراها مربوط به دوره سوم با ۸۰درصد انطباق است ادامه داد: پس از آن دوره‌های چهارم و دوم بیشترین میزان انطباق را دارند و مصوبات دوره اول با ۶۲ درصد عدم انطباق، کم ترین درصد همسویی با این قانون را دارد.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد مصوبات براساس قانون شوراها در تمام ادوار چهارگانه مربوط به ردیف دوم با عنوان بررسی و شناخت کمبودها و نیازهای حوزه انتخابیه و تهیه طرح ها و راه حل‌های کاربردی است که دارای ۳۷۵ مصوبه از کل ۲۴۱۴ مصوبه است. پس از آن تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه و تفریغ بودجه سالانه شهرداری با ۲۴۸ مصوبه در ردیف دوم قرار گرفته است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تأکید کرد: در وظایفی نظیر تاسیس تعاونی‌های تولید، توزیع و مصرف، وضع مقررات و نظارت بر حفر مجاری و مسیرهای تاسیسات شهری و همکاری با شورای تامین شهرستان در هیچکدام از دوره‌های چهارگانه مصوبه ای به تصویب نرسیده است.

اخبار مرتبط

نظرات