رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
  • کد خبر : 3039
  • چاپ خبر : دانشجو تاثیر گذارترین قشر در جامعه است

عضو شورای شهر تبریز گفت: دانشجو تاثیر گذارترین قشر در جامعه است

به گزارش شورانیوز از تبریز ، عصر امروز سه شنبه مراسم روز دانشجو با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای مرکز تبریز برگزار شد. اسماعیل چمنی عضو شورای شهر تبریز و غلامرضا کیانی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان در این مراسم حضور داشتند.

اسماعیل چمنی در این مراسم با بیان اینکه دانشجو تاثیر گذارترین قشر در جامعه است، اضهار داشت: دانشجویان در جامعه در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاثیر بسزایی دارند و این امر زمانی تحقق می یابد تا دانشجو به هدف خویش اعتقاد داشته و با جدیت و پشتکار برای هرچه بهتر شدن اساس دانشگاه های فنی و حرفه ای اقدام نمایند

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از  ۵۰ درصد در آمد کشور صرف هزینه های جاری می شود این در حالی است که در ژاپن  ۹۰ درصد از درآمد را صرف حوزه های تولیدی، عمرانی و آموزشی می شود همین امر باعث پیشرفت کشور و ایجاد اشتغال در این کشور شده است.

عضو شورای شهر تبریز در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد:در شهر تبریز بیش از  ۱۲ هزار نفر در حوزه شهرداری فعالیت میکنند اما در شهری همانند استانبول که جمعیت آن ها ۵ برابر کشور ما است حدود ۲ هزار نفر در این راستا فعالیت می کنند.

چمنی با تاکید بر اینکه وضیعت کشور ما در حوزه اشتغال فراهم شده است، بیان کرد: دانشجویان بایستی به دنبال کارآفرینی باشند نه به دنبال استخدام تا در این حوزه چندین نفر را برای اشتغال جذب کنند و این کار در شأن دانشگاه فنی و حرفه است تا کارآفرین را در دانشجویان تربیت کنند تا برای قشر جوان باعث ایجاد اشتغال شود.

وی خواستار شد: جهت ارتقای سطح دانشگاه فنی و حرفه ای باید از سوی شورای شهر پیگیری های لازم صورت گیرد تا کارآفرین های نخبه را در دانشگاه تقویت نماییم.

اخبار مرتبط

نظرات