رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
  • کد خبر : 3692
  • چاپ خبر : توانمندی های فارس در راستای توسعه گردشگری به کارگیری شود

عضو شورای شهر شیراز خواستار توجه بیشتر مسئولین به صنعت گردشگری و استفاده از توانمندی های مختلف فارس شد.

به گزارش شورانیوز از فارس ، علی راستگو در جلسه علنی شورای شهر شیراز، گفت: امروزه یکی از راههای جلوگیری از تصادفات و سازماندهی ترافیک شهری و تخلف رانندگان در شهر نصب دوربین در تقاطع ها، ورودی ها و بلوارها است لذا با توجه به اینکه در شهر ما کارهای ابتدایی از جمله نصب تابلو انجام شده  ولی هنوز در شرایط مطلوب و مورد استقبال مردم نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با توجه به اینکه شهر شیراز یک شهر تاریخی با قدمت چندصدساله  و دارای مکانهای تاریخی، مشاهیر معروف می باشد متاسفانه تاکنون آنگونه که در خور و شایسته شهر شیراز است عمل نکرده ایم  و نتوانستیم رسالت خود را ایفا کنیم.

عضو شورای شهر شیراز افزود: در این خصوص از شهرداری و دیگر سازمانها ی دخیل انتظار دارم که حداقل با نصب تابلوهای راهنما به معرفی و بیوگرافی مکانها و مشاهیر در مکانهای مناسب انجام وظیفه کنند که با این کارهم آگاهی مردم  و هم بستر را برای جذب  گردشگر فراهم شود.

راستگو تصریح کرد: با توجه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران  در برنامه فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری  که در بهمن ماه  امسال در تهران برگزار می شود و مقررگردید حدود ۳۰۰ نفر از این راهنمایان به شهر شیراز سفرکنند که به نظرمن فرصتی خوبی جهت شناساندن فرصت ها وظرفیت های گردشگری این شهر به تمام جهان می باشد که برای رسیدن به این مهم حمایت و همکاری همگان لازم است.

وی در خصوص جذب گردشگر نیز گفت: با ورود سازمانهای میراث فرهنگی و شهرداری  و وزارت ورزش می توان در ابتدا با دعوت از ماجراجویان و بالن سواران و… شروع کرد که با این کار می توان الگوی ذهنی درباره ایران را عوض کرد.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: بحث دیگری را که باید دقت کرد این است که باید تفاوت بین گردشگر ایرانی که به خارج می رود با گردشگر خارجی که به ایران می آید را  مورد توجه قرار داد چرا که گردشگر ایرانی به دنبال تفریح  و تجارت در کشورهای خارجی است اما ورود گردشگر خارجی به ایران دنبال بررسی تاریخ کشور ایران و بازدید از مکانهای تاریخی است.

اخبار مرتبط

نظرات