رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
  • کد خبر : 4043
  • چاپ خبر : لزوم همکاری همه دستگاهها برای رفع مشکلات کودکان کار

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به نظر می رسد رفع مشکلات کودکان کار نیازمند یک اجماع واحد و تعامل همه جانبه از سوی دستگاه های دولتی و نهادهای اجتماعی و غیر دولتی است. تعاملی که می تواند ماحصل آن شناسایی کودکان کار و ایجاد مشاغل پایدار برای خانواده های آنان باشد.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، ندا واشیانی پور ، با اشاره به اینکه شورای شهر و شهرداری به صورت قانونی نسبت به رفع مشکلات کودکان کار، وظیفه ای ندارند گفت: واقعیت این است که ساماندهی این کودکان وظیفه قانونی بهزیستی است و  ما هم در راستای ایفای نقش انسانی و شهروندی خود می توانیم از سمن هایی که در خصوص حمایت از کودکان کار فعالیت می کنند، حمایت هایی را انجام دهیم.
وی افزود: کودکان آینده سازان این مرز و بوم اسلامی هستند که چشم امید آینده کشور به آن هاست و لازم است برای همه آنان و به ویژه کودکانی که به‌دلیل شرایط نامناسب خانوادگی ناچارند به جای تحصیل و پرورش، در خیابان ها کار کنند برنامه ویژه ای داشت و همه دستگاه های متولی که در زمینه آموزش و پرورش و تربیت جسمی و روحی کودکان کار می کنند به‌طور جدی در این خصوص تلاش کنند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: برای رفع این مشکل قطعا نیازمند سمن هایی هستیم که با حمایت نهادهای مختلف و مردم به طور جدی و قوی وارد عمل شوند. البته در شهر اصفهان ۲ سمن جهت حمایت از کودکان کار تشکیل شده است.
واشیانی پور تاکید کرد: به نظر می رسد که پدیده کودکان کار نیازمند یک اجماع واحد و تعامل همه جانبه از سوی دستگاه های دولتی و نهادهای اجتماعی و غیر دولتی است. تعاملی که می تواند ماحصل آن شناسایی کودکان کار ، ایجاد مشاغل پایدار برای خانواده های آنان، گسترش حیطه نظارت سازمان های دولتی نظیر بهزیستی و معرفی کودکان به سمن ها باشد.

اخبار مرتبط

نظرات