رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
  • کد خبر : 4119
  • چاپ خبر : کسب مهارت باید تبدیل به یک فرهنگ شود

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کسب مهارت و کارآفرینی در کلان‌شهر مشهد باید تبدیل به یک فرهنگ شود.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، محمد آصفی‌یزدی در حاشیه برگزاری جشنواره «زنگ کار» گفت : باید تلاش کنیم که رویکرد فرهنگ کارآفرینی و کسب مهارت در بین جوانان و نوجوانان در جامعه پررنگ شود.
وی با بیان اینکه اگر موضوع خلاقیت و کارآفرینی در نسل جوان به عنوان یک رویکرد جدی موردتوجه قرار گیرد مشکلات آنان برطرف خواهدشد، ابراز کرد: ما معتقدیم که مشکل امروز جوانان ما اشتغال، ازدواج و مسکن نیست، بلکه مشکل اصلی آن‌ها نداشتن مهارت کافی برای تامین نیازها و برداشتن موانع از پیش‌روست.
او بر ضرورت ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی به عنوان اولویت اول تاکید کرد و گفت: ما در وهله اول، باید روی فرهنگ مهارت‌آموزی کار کنیم تا تغییر نگرشی در جوانان نسبت به این موضوع ایجاد شود.عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه کارآفرینی هم باید تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص نگاه به توانمندی‌های داخلی و پرهیز از نگاه به بیرون مورد توجه قرار گیرد.دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد هم که در جشنواره زنگ کار حضور یافته‌بود، با بیان اینکه کسب مهارت باعث شکوفاشدن جوهره مرد و زن می‌شود، گفت: رفتن به سر کار برای آموختن یک مهارت، صرف نظر از اینکه چه کاری باشد، به شکوفاشدن جوهره مرد و زن کمک می‌کند.سیدجلال فیاضی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا اظهار کرد: برخی دانش‌آموزان هم هستند که در تابستان متناسب با علایق و توانایی‌های خود سر کار می‌روند که اقدام بسیار قابل‌تقدیری است و از طریق این جشنواره‌ها باید تبلیغ و ترویج شود.
وی تصریح کرد: من از فرهنگ‌سرای غدیر که جشنواره زنگ کار را شروع کرده‌است تقدیر می‌کنم و به نظرم یکی از بهترین جشنواره‌هایی است که با صمیمیت و صفا در بین خانواده‌ها برگزار می‌شود.

مشارکت ۶ هزار نوجوان در جشنواره زنگ کار
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مشارکت ۶ هزار نوجوان در جشنواره زنگ کار، اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر مشهد سعی می‌کنیم از این حرکت‌های خوب تا حد ممکن حمایت کنیم تا شاهد گسترش چنین جشنواره‌هایی باشیم.
فیاضی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تاثیرات این جشنواره زنده‌‌کردن یک سنت خوب در کشورمان است، ابراز کرد: از دهه‌های گذشته، پدر و مادرها به فرزندانشان مهارت می‌آموختند یا آن‌ها را به عنوان شاگرد نزد استادکاران می‌سپردند. این‌گونه، وقت بچه‌ها به بطالت نمی‌گذشت و نوجوانان هم حرفه‌ای را می‌آموختند.
وی افزود: افرادی که در دوران نوجوانی مهارت می‌آموزند، با مردم بهتر ارتباط برقرار می‌کنند و زمینه حضور موفق آن‌ها در جامعه فراهم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور با هدف تحقق‌بخشیدن به اقتصاد مقاومتی، نیازی ضروری است که باید در ابعاد مختلف به آن توجه داشت.
وی درخصوص دوران نوجوانی خود هم گفت: من هم به دلیل اینکه پدرم کارگر بود، باید تابستان‌ها کار می‌کردم. در دوران نوجوانی در یک الکتریکی کار می‌کردم. الان وقتی پریز یا لامپی خراب می‌شود، خودم آن را درست می‌کنم.عضو شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به خانواده‌ها توصیه‌ای هم داشت: سعی کنیم فرزندانمان را با دیگران مقایسه نکنیم و خوبی‌های آن‌ها را بر سر فرزندانمان نزنیم. این احساس حقارتی که به آن‌ها تحمیل می‌کنیم در آینده برای آن‌ها مشکل‌آفرین خواهدشد. به جای مقایسه، فرزندانمان را تشویق کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات