رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
  • کد خبر : 4175
  • چاپ خبر : طرح میدان آذربایجان، حایز رتبه سوم جایزه معماری INSPIRELI 2016
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز :

طرح میدان آذربایجان، حایز رتبه سوم جایزه معماری INSPIRELI 2016

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز، از کسب عنوان سوم طرح میدان آذربایجان در مسابقه استعدایابی معماری INSPIRELI AWARD 2016 خبر داد.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، محمد عزتی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: طرح میدان آذربایجان که از طرف کشورمان در این رقابت مهم معماری حضور یافته بود، به همراه یک طرح ایتالیایی، به مقام سوم رسید و تندیس «بال‌هایی رو به آینده» را از آن خود کرد.
وی در توضیح فرآیند شرکت طرح میدان آذربایجان در مسابقه اینسپایرلی یادآور شد:  مسابقه طراحی معماری و شهرسازی میدان بزرگ آذربایجان، سال گذشته پیرو مصوبه شورای ترافیک استان و شورای اسلامی شهر، با دستور شهردار محترم، توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز برگزار شد و طی آن، طرح خانم سمیه روانشادنیا از میان ۲۲۲ به مقام اول دست یافت و امسال توانست در مسابقه INSPIRELI حضور یابد.
عزتی از مسابقه اینسپایرلی به عنوان یکی از رقابت های موفق حمایت‌کننده از استعدادهای جوان معماری و طراحی یاد کرد و افزود: این مسابقه با حمایت اتحادیه بین‌المللی معماران (UIA) برای حمایت از طرح‌های دانشجویان، معماران و طراحان جوان برگزار می‌شود.

 
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز اضافه کرد: هیأت داوران INSPIRELI متشکل از ۵۵ معمار برجسته از ۳۹ کشور جهان، پس از داوری های مقدماتی و انتخاب های مردمی، ۵۰ طرح را در اول دسامبر به عنوان فینالیست انتخاب کرد که از این میان طرح میدان آذربایجان به همراه طرحی از کشور ایتالیا، حائز رتبه سوم شد.
عزتی خاطرنشان کرد: موفقیت بین‌المللی این گروه معماری در مسابقه استعدایابی معماری INSPIRELI، نشانگر سطح کیفی داوری و فراخوان سال گذشته معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، برای انتخاب طرح نهایی میدان آذربایجان است.
وی اظهار امیدواری کرد، این طرح معماری در مراحل عملیاتی نیز با حفظ شاخص‌های لازم  اجرای موفقی داشته  و  یه یکی از چشم‌اندازهای زیبای شهر تبریز تبدیل شود.
گفتنی است در این رقابت بین‌المللی معماری، شرکت‌کننده‌هایی از ژاپن و فرانسه حایز سایر عناوین شده‌‌اند.

اخبار مرتبط

نظرات