رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۶ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 3 July
  • پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
  • کد خبر : 5191
  • چاپ خبر : هدف از ارتقاء جایگاه مراکز پژوهشی شوراها ارتقاء کیفیت زندگی مردم است

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هدف از ارتقا جایگاه حقوقی مراکز پژوهشی شوراها ارتقا سطح کیفیت مردم است.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، سید احمد عاملی در حاشیه نشست شورای پژوهشی مراکز پژوهشی شوراهای اسلامی کلان شهر ها و مراکز استانها در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هدف از این نشست بررسی مشکلات مراکز پژوهشی کلانشهر ها و مراکز استانها و ارایه راهکارهای لازم برای آنها است.
وی افزود: در تمام استانها و کلان شهر ها این مراکز دارای قدرت تحقیقاتی و پژوهشی نیستند و گاها زیر مجموعه یکی از کمیسیون ها تلقی می شوند.
رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این مراکز دارای اساسنامه حقوقی خاصی نیستند و ردیف بودجه ای هم ندارند؛ البته مشکل بودجه ای مراکز پژوهشی به دلیل ساختار بودجه ای خود شوراها نیز است که یکی از ردیف های بودجه ای شهرداری را بودجه شهرداری تشکیل می دهد.
عاملی بیان کرد: شورای شهر یک نهاد نظارتی است و نمی توان از سازمانی که روی آن نظارت می کنیم بودجه مطالبه کرد؛ البته این مشکل کلان کشور است و باید استقلال مالی حاصل شود.
وی افزود: فرمانداری های هر شهری عکس العمل خاصی را نسبت به مصوبات شوراها دارند، از این رو تصمیم گرفتیم با یک رویه متحد این مشکل را حل کنیم و جایگاه ثابتی در سطح کشور داشته باشیم.
رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: از زمانی که این جلسات مشترک آغاز شد خواستار این بودیم که جایگاه حقوقی مناسبی، مراکز پژوهشی برای خود داشته باشند.
عاملی گفت: بعد از نشست مشهد، در تهران و همدان این جلسه تشکیل شد که نهایتا موجب تصویب اساسنامه ای واحد شد.
وی اعلام کرد: در نشست امروز نمودار چارت سازمانی پیشنهادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سپس به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.
رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تحقق جایگاه ثابت مراکز پژوهشی شوراها در قانون و ارایه بودجه مناسب هدف نیست گفت: بوسیله ارتقا جایگاه مراکز پژوهشی به دنبال کیفیت بخشی به سطح زندگی مردم هستیم.
عاملی خاطرنشان کرد: حادثه آتش سوزی پلاسکو قطعا همه را داغدار کرد؛ این مسیله باعث شد تا همه کشور به هوش باشند و به مراکز پژوهشی هم توصیه کردیم راجع به بافت فرسوده شهر خود مطالعات داشته باشند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

نظرات