رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳
  • الخميس ۴ محرم ۱۴۴۶
  • 2024 Thursday 11 July
  • یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
  • کد خبر : 5567
  • چاپ خبر : طرح های درآمدزا در اولویت قرار می گیرند
معاون برنامه ریزی شهردار شیراز در گفتگو با شورانیوز

طرح های درآمدزا در اولویت قرار می گیرند

احمد طالب نژاد با اشاره به بودجه های درآمدی و هزینه ای شهرداری می گوید: بودجه هزینه ای به ۲ بخش جاری و عمرانی تقسیم شده است که تملک و اجرا زیر مجموعه های بخش عمرانی هستند.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، معاون برنامه ریزی شهرداری شیراز با اشاره به بودجه های درآمدی و هزینه ای شهرداری می گوید: بودجه هزینه ای به ۲ بخش جاری و عمرانی تقسیم شده است که تملک و اجرا زیر مجموعه های بخش عمرانی هستند.
«احمد طالب نژاد» ادامه می دهد: شهرداری شیراز برای تدوین لایحه بودجه، کارگروه های مختلفی ایجاد کرده است که در کارگروه درآمد، وضعیت و عملکرد درآمدها مورد تحلیل و تجزیه قرار می گیرد.
وی اضافه می کند: در این کارگروه با برگزاری ۳۰ جلسه، پیش بینی اصلاح بودجه بر اساس نیازهای سال ۹۶ نیز در نظر گرفته شده است تا بتوانیم در اجرای طرح های مختلف موفقیت های بیشتری کسب کنیم.
طالب نژاد با ابراز رضایت از برگزاری جلسات کارگروهی در بخش هزینه می گوید: هزینه های جاری برای سال آینده بر اساس اولویت ها تعیین شده است و در بخش عمرانی به نیازهای اصلی شهر اختصاص داده می شود.
این مقام مسئول با مقایسه بودجه شهرداری شیراز با سایر شهرهای کشور می افزاید: شیراز پس از تهران دومین رقم بودجه را به خود اختصاص داده و اصفهان نیز در این رتبه بندی پس از شیراز قرار گرفته است.
وی با مقایسه کلی بودجه سال ۹۵ با ۹۶ اضافه می کند: در بخش جاری ۵/۱۳ و در بخش عمرانی ۲۱/۱ درصد رشد داریم اما صدور پروانه های ساختمانی شهرداری شیراز کاهش ۶۹/۴ درصدی داشته است که نشان می دهد که شهرداری به درآمدزایی در این حوزه وابسته نیست و به خودکفایی رسیده است.
امید برای پایان رکود بازار مسکن
مدیر درآمد شهرداری شیراز با اشاره به رکود بازار مسکن می گوید: پیش بینی شده بود که رکود بازار مسکن تا پایان سال ۹۴ تمام شود اما این رکود به سال ۹۵ نیز کشیده شد.
«محمد علی راضی» ادامه می دهد: با اجرای طرح جامع مسکن انتظار داریم که این بازار در سال ۹۶ تکان بخورد اما برای سال آینده افزایش بودجه انقباضی برای این بخش در نظر گرفته نشده است.
وی اضافه می کند: سیاست های مالی بانک مرکز تاثیر فراوانی بر درآمد شهرداری می گذارد و با توجه به سیاست دولت در مورد بودجه عمرانی، شهرداری قصد دارد تا تورم ۴۲ درصدی را در سال آینده به زیر ۱۰ درصد برساند.
راضی معتقد است: شهرداری شیراز در نظر دارد تا پروژه های سال آینده را به صورتی دنبال کند که تمام آنها تا نیمه دوم سال افتتاح شوند و بودجه سازمان ها نیز بر اساس اصل خودکفایی و کنترل هزینه ها تهیه و تدوین شود.
وی تصریح می کند: اولویت بخشیدن به پروژه های نیمه تمام، اهتمام بر عدالت محوری و توجه به درخواست شهروندان به واسطه اقدامات و اطلاع رسانی یاوران شورای اسلامی از اهداف دیگری است که شهرداری شیراز در بودجه سال آینده خود به آنها توجه می کند.
مدیر درآمد شهرداری شیراز با تاکید بر اجرای پروژه های عمرانی شهر می گوید: سیاست های حفاظتی و زیست محیطی، اتمام بوستان مادر، پارک حسینی الهاشمی و … از برنامه های عمرانی است که در اولویت تخصیص بودجه به محیط زیست و فضای سبز شهری قرار می گیرد.
راضی ادامه می دهد: برای پیشگیری از وقوع سوانح، خرید انواع تجهیزات آتش نشانی و نوسازی ایستگاه ها در نظر گرفته شده است و در بخش پروژه های فرهنگی و گردشگری بودجه به توزیع مساجد و دسترسی به امامزادگان و حسینیه ها به ویژه در محور شمال غرب شیراز و گویم تعلق می گیرد.
وی اضافه می کند: سرعت بخشیدن به جریان ترافیک، تقویت رینگ های درون شهری، اصلاح معابر، دسترسی به ایستگاه های اتوبوس و تکمیل فاز یک قطار شهری از مهم ترین اهداف تعیین بودجه حمل و نقل و ترافیک سال آینده است.
مدیر درآمد شهرداری شیراز به بخش شهرسازی و معماری اشاره می کند و می گوید: بودجه این بخش به هدایت ، گسترش کالبدی و فضایی سکونتگاه های محدوده و حریم شهری و طراحی شهری اختصاص داده می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار