رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
  • کد خبر : 5634
  • چاپ خبر : اجرای طرح تجمیع ریزدانه‌ها برای نخستین بار درشیراز

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به تسهیلات مدیریت شهری شیراز در بازسازی و ایمن‌سازی بناهای فرسوده گفت: طرح تجمیع ریزدانه‌ها برای نخستین‌بار در شیراز اجرا شد‌.

به گزارش شورانیوز از شیراز،غلام‌مهدی حق­دل اظهار داشت: اجرای سبک معماری ایرانی‌-اسلامی بحث سنگینی است که متأسفانه به واسطه تبعیت بسیاری از افراد در شکل­دهی به اِلمان­های شهری از سبک معماری غربی، به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: ایران مهد فرهنگ و تمدن است و بالطبع آثار باستانی بسیاری در آن وجود دارد که حفظ آن­ها مستلزم مرمت و بازسازی آن به سبک معماری ایرانی- اسلامی است.

رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: اولویت مدیریت شهری شیراز نیز به عنوان یکی از شهرهای بزرگ با آثار تاریخی فراوان که عقبه بسیاری از آن­ها به قرن سوم هجری قمری می­رسد، همواره بر حفظ منظر و سیمای شهری براساس سبک معماری ایرانی-اسلامی بوده است.

حق­دل با بیان اینکه توسعه فضاهای گردشگری رابطه تنگاتنگی با بازسازی و مرمت بناهای تاریخی دارد گفت: بازسازی بناهای تاریخی، اصل معماری است و آنچه که در این روند حائز اهمیت بسیار است، موضوع توسعه فضاهای گردشگری است که مدیریت شهری شیراز با ارائه برخی تسهیلات از قبیل عدم دریافت عوارض به مالکان بناهای قدیمی در محدوده بافت فرسوده، آن­ها را در بازسازی و ایمن سازی بافت فرسوده ترغیب می‌کند، تا در این راستا بتوان یک اثر ماندگار از گذشتگان برای آیندگان به ارث گذاشت.

وی اظهار داشت: حدود ۷۰۰ امامزاده در شهر شیراز مدفون هستند که با حمایت­های مالی شهرداری و شورای شهر توانسته­‌ایم تاکنون نسبت به تخریب آن­ها اقدام کنیم.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت شهری شیراز پیرامون موضوعات ایمن‌­سازی بناهای فرسوده گفت: بخشی از موضوع ایمن­سازی مربوط به سیاست­های ملی و بخش دیگر آن ناشی از سیاست­های بومی و محلی در هر شهری است.

حقدل بیان کرد: در بحث محلی، شهرداری و شورای شهر شیراز تسهیلات ویژه­ای را همچون معافیت در پرداخت عوارض و تجمیع ریزدانه‌­ها با هدف ایمن­سازی بناهای فرسوده برای مالکان توسط دفاتری با نام تسهیل‌گری، قائل شده است، که اجرای موفق این طرح در شیراز، سبب شده که کارشناسان سایر شهرها نیز جهت آموزش و بازدید از این طرح­‌ها به شیراز سفر کنند.

براساس این گزارش،زمان رای‌گیری انتخابات چهارمین جشنواره چهره سال صنعت ساختمان از۳۰ بهمن تا ۱۰ اسفندماه امسال است و هدایای چهره‌‏های برتر نیز در مراسمی ۱۷ اسفندماه در سالن اجلاس پارس اهداء می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات