رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
  • کد خبر : 6081
  • چاپ خبر : فقرآبادی غنی نشین به نام منطقه شش شهرداری

عضو شورای شهر شیراز گفت : به عنوان نماینده مردم و ناظر شورا در منطقه ۶ اعتراض خود را نسبت به تبعیض و بی عدالتی در ارائه خدمات عمران شهری در این منطقه اعلام می دارم و نام فقر آباد غنی نشین را برای این منطقه مناسب می دانم.

به گزارش شورانیوز از شیراز ،   سید احسان اصنافی در دویست و دومین جلسه علنی شورا شهر شیراز با بیان اینکه موضوع اول مربوط به عمران شهری محدوده منطقه ۶ شهرداری است. آیا باید به منطقه معالی آباد و قصردشت فقط به دید دستگاه چاپ اسکناس و تأمین عوارض شهرداری نگاه کرد؟ آیاد پیاده روهای این منطقه متناسب با مجتمع ها و مراکز تجاری و برج هی مسکونی است؟ آیا نبایددر چنین منطقه ای معبر عمومی، فضای رفاهی، و فرهنگسرای متناسب ایجاد نمود؟
فلسفه پارکینگ گروهی چیست؟ یعنی عوارض ساخت پارکینگ از متقاضیان اخذ شود و شهرداری به صورت تجمعی نسبت به ساخت آن اقدام نماید. گاهی از تقاطع بصیرت و شهید شریفی به عنوان خدمات ارائه شده به معالی آباد نام برده می شود حال آنکه اینها تسهیل کننده گذر شهرک های شمال غربند. بگذریم.
حال با تمام این اوصاف در اصلاح بودجه ۹۵ و بودجه ۹۶ مشاهده می شود که ردیف های عمران شهری منطقه ۶  اکثراً کاهش یافته یا بودجه آن برگشت خورده است. هنوز سیل سال ۸۰ و حادثه پل معالی آباد فراموش نشده که بودجه پل حکمت که حکم پشتیبانی پل معالی آباد را دارد حذف می گردد. پیاده روهای معالی آباد قصردشت با مناطق جنوبی شهر قابل مقایسه نیستند اما با این وضعیت باز هم ۶۰% بودجه پیاده رو سازی منطقه حذف می شود.
در اینجا به عنوان نماینده مردم و ناظر شورا در منطقه ۶ اعتراض خود را نسبت به تبعیض و بی عدالتی در ارائه خدمات عمران شهری در این منطقه اعلام می دارم و نام فقر آباد غنی نشین را برای این منطقه مناسب می دانم.
موضوع دوم هزینه انشعاب فاضلاب است که شورا جهت تسریع در احداث شبکه فاضلاب شهری از ظرفیت قانونی برنامه پنجم توسعه استفاده نموده و عوارضی را مازاد بر حق انشعاب مصوب دولت واضح نموده است. اما متولیان امر به جای احداث فاضلاب در مناطق دارای سطح آب بالا و بیماری زا،  به مناطقی روی آورده اند که مشکلات کمتری داشته و گاهاً شائبه جذابیت حق انشعاب های گران تر مناطق نیمه شمالی و غربی شهر را تداعی می کند که ضروری است ضمن ارائه تذکر، برنامه اجرای شبکه سال آینده و عملکرد سالیان گذشته به شورا ارائه و مورد تأیید قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات