رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
  • کد خبر : 6176
  • چاپ خبر : رای مثبت لایحه اصلاح بودجه سال ۹۵ شهرداری مشهد

شورای اسلامی شهر مشهد به لایحه اصلاح بودجه سال ۹۵ شهرداری رای مثبت داد.

به گزارش شورانیوز از مشهد، حائری، مدیر تدوین و پیگیری اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، در خصوص نحوه اجرای تبصره‌های بودجه ۹۵ شهرداری، گفت: از ۴۶ تبصره، برای ۱۵ تبصره باید آیین‌نامه ارائه یا دستورالعمل تدوین می‌شد که برای ۱۰ تبصره لایحه، آیین‌نامه یا دستورالعمل به شورا ارسال شده است.
وی افزود: در مورد دو تبصره هنوز ارسال نشده و گزارش‌های مربوط به سه تبصره نیز ارسال شده و زمان ارائه گزارش تبصره ۴۲ نیز سال آینده است.
در این جلسه اعضا به لایحه اصلاح بودجه سال ۹۵ شهرداری رای مثبت دادند.
جداسازی بودجه اقتصادی از بودجه شهرداری
علی‌اصغر نخعی‌راد، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص جداسازی بودجه اقتصادی از بودجه شهرداری، گفت: اختلافی که شهرداری با نهاد کتابخانه‌ها دارد در این است که افراد مجموع بودجه را برای محاسبه نیم درصد مبنا قرار می‌دهند.
وی افزود: درآمد شهرداری حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی است بنابراین تصمیم به جداسازی بودجه اقتصادی از مجموع بودجه شهرداری کردیم تا این اشتباه رخ ندهد.
غلامحسین صاحبی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز در مورد بند ۱۰ این مصوبه در حوزه کمک به آسفالت عرصه مدارس، تصریح کرد: در این حوزه قرار است برای هر مدرسه حدود یک تا دو میلیون تومان هزینه کنیم به دلیل اینکه وضع آسفالت عرصه مدارس بسیار نامناسب است؛ در این طرح سهم هر منطقه از شهرداری حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.
اصلاح مصوبه هبه زمین برای احداث مدرسه علمیه
همچنین در این جلسه، طرحی دو فوریتی با امضای تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر به صحن علنی ارائه شد که بر اساس آن پیشنهاد شده بود تا با اصلاح مصوبه هفته گذشته شورا مبنی بر هبه زمین جهت احداث مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) سند این مدرسه از شخص به نام مرکز مدیریت تغییر یابد.
شورای شهری‌ها برای بررسی این طرح دوفوریتی تنها به یک فوریت آن رای مثبت دادند و مقرر شد تا در جلسات آینده مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظرات