رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
  • کد خبر : 6631
  • چاپ خبر : زمین‌خواری گریبان گیرحاشیه شهرهای بزرگ

رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: زمین‌خواری گریبان حاشیه شهرهای بزرگ به‌ ویژه کلان‌شهر شیراز را گرفته است.

به گزارش شورانیوز از شیراز، حسین نعمتی در سی‌ودومین نشست شورای اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه برون‌رفت از معضل زمین‌خواری در حاشیه کلان‌شهرها نیاز به عزم جدی از سوی متولیان و دستگاه‌های اجرایی دارد، اظهار داشت: حراست از منابع طبیعی این ثروت ملی، تنها مربوط به دولت نیست و تمام آحاد جامعه باید در این امر مهم مشارکت جدی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس همواره مورد هجوم عده‌ای زمین‌خوار و سودجو قرار گرفته است که مانند زخم چرکینی عرصه‌های طبیعی را مورد هجوم و نابودی قرار داده است.

رئیس شورای اسلامی استان فارس تصریح کرد: توجه به محیط‌زیست تجملاتی نیست، چراکه حفظ و حراست از آن سبب آرامش روحی مردم می‌شود و قرآن مجید نیز آن را متعلق به تمام انسان‌ها دانسته است.

نعمتی بیان داشت: اساسی‌ترین وظیفه مسؤولان ایجاد فضای بانشاط برای جامعه است و ایران اسلامی با داشتن پوشش‌های گیاهی در ردیف یکی از کشورهای غنی جهان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه فضای سبز، پوشش‌های گیاهی، مراتع و جنگل‌ها ریه تنفسی شهر و محیط زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد، افزود:  شوراهای اسلامی با کمک دیگر دستگاه‌ها و متولیان محیط‌زیست نقش بسزا و تعیین‌کننده‌ای در احیا و حفظ و حراست از منابع طبیعی دارند.

رئیس شورای اسلامی استان فارس اضافه کرد: حفظ و حراست از زیست‌گاه‌های جانوران به‌ویژه خرس قهوه‌ای که حدود ۳۵ تا ۴۰ قلاده آن تاکنون شناسایی و مورد حفاظت قرار گرفته و نیز جنگل‌های ایرانی تورانی و احداث پاسگاه برای مقابله با شکارچیان متخلف و غیرمجاز ضروری است.

اخبار مرتبط

نظرات