رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
  • کد خبر : 6806
  • چاپ خبر : حضور شهرداران جهان اسلام در کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری مشهد

​رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای حضور شهرداران جهان اسلام در کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری مشهد برنامه ریزی شود.

به گزارش شورانیوز از مشهد مقدس، نشست مشترک کمیته راهبردی کنفرانس بین ‌المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری مشهد ۲۰۱۷ و اجلاس شهرداران جهان اسلام در تاریخ هفتم اسفندماه ۱۳۹۵ با حضور مدیران ارشد، متخصصین و صاحب نظران بخش‌های مختلف شهرداری به همت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر برگزار شد.
با توجه به همزمانی برگزاری کنفرانس بین ‌المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری مشهد ۲۰۱۷ با اجلاس شهرداران جهان اسلام و به منظور هم افزایی و اجماع نظر در برگزاری شایسته مراسمات یاد شده جزئیات برنامه های پیش بینی شده مورد بررسی افراد حاضر در جلسه قرار گرفت.
در ابتدای نشست هادی اعظمی رئیس مرکز پژوهش های شورا با اشاره به تجربه برگزاری موفق هفت دوره کنفرانس ملی برنامه ریزی و مدیریت شهری توسط مرکز پژوهش ها، هدف از برگزاری این کنفرانس به صورت بین المللی را همزمانی آن با اجلاس شهرداران جهان اسلام به مناسبت انتخاب مشهد بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال  ۲۰۱۷  عنوان کرد، تا از فرصت پیش آمده برای حضور تنی چند از شهرداران جهان اسلام و بهره مندی از تجارب شهری موفق آنان در زمینه برنامه ریزی و مدیریت شهری استفاده کنیم.
سرویها رئیس شورا و رئیس کنفرانس خواستار همکاری و تلاش همه جانبه تمامی اعضا برای برگزاری شایسته این کنفرانس شد.
مرتضوی شهردار مشهد نیز با تأکید بر این که اولویت اصلی در برگزاری این رویداد بزرگ بین‌المللی حفظ آبروی شهر مشهد است، تأکید کرد: زمانی که به یک برنامه مشترک برای برگزاری این دو رویداد مهم برسیم باید این برنامه ظرفیت برآورده کردن توقعات شهرداران و میهمانان را داشته باشد.
در ادامه امید علی خوارزمی معاون مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی و دبیر علمی کنفرانس به ایراد سخنرانی پرداخت و برنامه‌ها و محورهای علمی کنفرانس را با رویکرد بین‌المللی معرفی کرد.
وی خاطر نشان کرد: اهمیت جنبه بین‌المللی بودن این کنفرانس، مرکز پژوهش‌ها را به آن داشت تا از سخنرانان بنام و خبره دنیا در زمینه برنامه ریزی و مدیریت شهری جهت سخنرانی در پنل‌ها و کارگاه‌های کنفرانس دعوت به عمل آورد.
میرزائیان مدیر دبیرخانه ستاد مشهد ۲۰۱۷ نیز با بیان این که در صدد هستیم با همکاری سایر نهادهای اجرایی هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری مناسب اجلاس شهرداران جهان اسلام به عمل آوریم تصریح کرد: ستاد مشهد ۲۰۱۷ آمادگی کامل خود را برای میزبانی از شهرداران جهان اسلام از بدو ورود تا بدرقه آنان، اعلام می‌دارد.
وی در ادامه برنامه هماهنگی ستاد مشهد ۲۰۱۷ برای استقبال از شهرداران جهان اسلام را به صورت پیشنهادی ارائه کرد و خاطر نشان کرد : ستاد مشهد ۲۰۱۷ آمادگی تعامل با مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی در خصوص ارائه برنامه مشترک در این زمینه را داراست.
عنابستانی مشاور عالی شهردار نیز با تأکید بر اینکه همزمانی کنفرانس بین‌المللی با اجلاس شهرداران جهان اسلام فرصتی برای معرفی بیش‌تر ظرفیت‌های فرهنگی شهر مشهد است، تصریح کرد: شهرداری مشهد از ماه‌ها قبل اقدامات کارشناسانه خود را برای برگزاری شایسته‌تر اجلاس شهرداران جهان اسلام انجام داده است.
در این نشست، کشیری رئیس اداره روابط خارجی و امور بین‌الملل شهرداری با اشاره به هم پوشانی این دو رویداد مهم و به منظور برقراری ارتباط بین اجلاس شهرداران جهان اسلام و کنفرانس بین‌المللی اظهارکرد: در صورت تمایل، اداره روابط خارجی شهرداری مشهد این پتانسیل را دارد که از چند نفر از شهرداران جهان اسلام به طور ویژه برای حضور در کنفرانس بین‌المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری دعوت به عمل آورد.
صادقی معاون نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور با اشاره به این که در صورتی که بخواهیم یک برنامه مشترک برای انجام هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری بهینه این دو رویداد ارائه کنیم، نکته حائز اهمیت، تدوین یک برنامه مشترک مدون و دقیق برای جلوگیری از بروز بی نظمی و سردرگمی‌های احتمالی در این رابطه است.
در پایان شهردار مشهد بر استمرار برگزاری سلسله نشست‌های مشترک کمیته راهبردی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تصمیم گیری و جمع بندی نهایی در خصوص ارائه برنامه مدون و هماهنگ مشترک تأکید کرد.

اخبار مرتبط

نظرات