رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
  • کد خبر : 7020
  • چاپ خبر : شوراهای شهر می توانند با ظرفیت خود به کمک تمامی ارکان جامعه بیایند

رئیس کمییسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان گفت: شوراهای شهر می توانند با ظرفیت خود به کمک تمامی ارکان جامعه بیایند ولی متاسفانه شوراها در ایران مورد توجه نیستند.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، غلامرضا شیران در جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار داشت:  شوراها به عنوان نهاد مردمی می توانند با درایت و آگاهی از همه قوانین بالادستی و با نگاهی تیزبین، کمک بزرگی به ارکان سیاسی، اجتماعی و عمرانی کشور و دو نهاد دولت و مجلس شورای اسلامی داشته باشد.
وی تصریح کرد: شورا ها می توانند حتی به کمک قوه قضایه بیایند و نقش موثری در کاهش پرونده ها و شاکیان و خصوصا پرونده هایی که مربوط به شهرداری هاست داشته باشند.
وی اظهار داشت: در بسیاری از کشورها انتخابات شورای شهر بصورت دقیق و به عنوان اساس انتخابات کشوری انجام می شود اما درالگوی انتخاب شده در کشور ما در رئیس کمییسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان با بیان اینکه شوراها می توانند تکلیف انتخابات بعدی را روشن کنند گفت: باید ابتدا انتخابات شورای شهر صورت گیرد و سپس با توجه به اعضای شورای شهر، مردم به رئیس جمهور خود هم رای بدهند.
شیران گفت: برای انتخابات شورا از تمام اقشار مردم که می توانند در مدیریت شهری اثر گذار باشند و تمام تخصص های لازم را داشته باشند، باید نمایندگانی با آگاهی دقیق از محله ها انتخاب شوند تا  به خواسته های مردم درست رسیدگی کند.
وی در ادامه گفت: منتخبین مردم در شورا، باید به دقت موضوع قانون گذاری محلی و نظارت بر حسن اجرای قوانین در همه سطوح شهری را عهده دار شوند درصورتی که برخی از مردم نسبت به آن بی توجه هستند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان تصریح کرد: برخی از منتخبین مردم در شورا، مصلحت شهر و منفعت عموم را بر منافع شخصی خود ارجحیت نمی دهند  از این رو همواره سلامت و سعادت عمده ی شهر را به صورت عادلانه و دانشمندانه باید در دستور کار خودشان قرار دهند.
وی با بیان اینکه منتخبین در انتخابات شوراها، باید توان اجرائی هم داشته باشند گفت: مشاورین ، معاونین و هر کسی که بخواهد صلاحیت شهر را در دست داشته باشند باید از دل شورا انتخاب شود، بنابراین شورا نباید در مقابل مردم شرمنده شود و به دنبال عوامل شهرداری باشد و چانه زنی کند.
وی اضافه کرد: این در حالی است که اعضای شورا توان اجرای برنامه ها را ندارند.
وی با بیان اینکه طرح الگوی موفق و پویا به تعداد دوره های حضور هر  نماینده محدود نمی شود  و این مادام العمر بودن در شورای شهر و یا مجلس روحیه دموکراتیک و مردمی را از بین می برد گفت: وجود یک نامزد در ادوار مختلف شورا، منجر به استبداد و زمینه شبکه چیدن در جامعه را  فراهم می کند که به سود شهرها نیست و فرصت به افکار و اندیشه های دیگر نمی دهد.
وی همچنین گفت: در چنین الگوی موفقی از شورا ها، مردم از حقوق خودشان آگاه هستند و از نمایندگان خود به خاطر دادن رای، انتظار بی جا نخواهند داشت و نمایندگان نیز قول بیجا نمی دهند.
وی اظهار داشت در چنین الگوی موفقی نمایندگان فرهیخته با نگاهی پدرانه، عادلانه و آگاهانه و پاک همواره مردم و کیفیت زندگی مردم را می بینند و از گروه گرایی و سیاسی کاری و رفیق بازی اجتناب می کنند ومنفعت طلبی در آن سیستم نمی شود در نتیجه حرمت و اصل احترام به شوراها نیز حفظ می شود.
وی با تاکید بر نگاه خدمت محوری که باید نامزد های شورا داشته باشند گفت: این صحبتی است که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هم بدان اشاره داشته اند.
رئیس کمییسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان افزود: هنگامی که نمایندگان مردم در شوراها ورود پیدا می کنند باید از نگاه های گروهی و سیاسی فاصله بگیرند.
شیران در یخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به تغییراتی که در شهرداری انجام شده است گفت: شهردار باید نسبت به اعمال تغییراتی، در بدنه سازمانهای وابسته به شهرداری هم توجه کند.
وی اضافه کرد: بعضی اوقات حق و حقوق کارگران پایمال می شود و حقوق کارگران تضییع می شود.
شیران با اشاره به اینکه روابط عمومی شهرداری نسبت به افرادی که در بدنه رسانه های شهرداری فعالیت می کنند باید آگاه باشد گفت: برخی از این افرادی که در این رسانه ها فعالیت می کنند از گذشته حضور داشته اند که جزو عناصر فرصت طلب هستند.
وی اضافه کرد: این افراد با اخذ پول نسبت به خبرسازی اقدام می کنند و همچنان در سیستم شهرداری حضور دارند.
رئیس کمییسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان گفت: شهردار و اعضای شورای شهر هم بدانند که اینها هیچ گاه دلشان به حال شما نسوخته است از این رو در خواست دارم نسبت به این وضعیت رسیدگی کنید.

اخبار مرتبط

نظرات