رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
  • کد خبر : 7049
  • چاپ خبر : تصویب لایحه کمک دو میلیاردی برای ساماندهی معتادان

در جلسه امروز شورای شهر مشهد، لایحه کمک دو میلیاردی برای ساماندهی معتادان ۹۰ دقیقه از زمان جلسه را دچار چالش کرد و در نهایت با مخالفت برخی از اعضا، این لایحه تصویب شد.

 به گزارش شورانیوز ازمشهد ، محمد سهیلی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد امروز ۱۵ اسفندماه در صد و شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در این خصوص، اظهار کرد: طبق مصوبه قبلی شورای شهر باید در سال جاری مبلغ چهار میلیارد تومان برای کمک به ساماندهی معتادان سطح شهر از سوی شهرداری به شورای مبارزه با موادمخدر خراسان تخصیص می‌یافت.
وی افزود: برای بودجه سال ۹۶ شهرداری نیز کمک دو میلیارد تومانی شهرداری مشهد به شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان پیش‌بینی شده که در صورت تصویب در جلسه امروز شهرداری موظف به تخصیص این مبلغ خواهد شد.
غلامحسین جهانبخش، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با این لایحه، عنوان کرد: باید ابتدا گزارش ریز هزینه‌های انجام شده در ستاد مبارزه با موادمخدر در سال جاری به شورای شهر ارائه شود و سپس مبلغ خاصی برای این امر اختصاص یابد.
وی افزود: شهرداری نباید هزینه کم‌کاری سایر نهادها را در این خصوص بپردازد؛ شهرداری اصلا متولی این امر نیست.
سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد در پاسخ به این مخالفت، گفت: تخصیص این مبلغ برای ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب نیاز شهر است و نباید آن را منوط به برگزاری جلسات مختلف کرد.
وی ادامه داد: برای پولی که در این خصوص از سوی شهرداری تخصیص می‌یابد هیچ منتی بر کسی نیست و واقعیت را باید مدنظر قرار داد زیرا وجود معتادان در سطح شهر زیبنده پایتخت معنوی جهان اسلام نیست و باید معتادان که چهره شهر را برهم می‌زنند، ساماندهی شوند.
شهردار مشهد با بیان اینکه با بهانه جلسه گذاشتن از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر و ارائه گزارش اقدامات انجام شده نمی‌توان سایر دستگاه‌ها را برای انجام تکلیفشان به خط کرد، یادآور شد: شهرداری در این خصوص وظیفه خود را انجام می‌دهد و نمی‌توان این تکلیف را منوط به ارائه گزارش از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر و برگزاری جلسه با استاندار کرد.
مرتضوی عنوان کرد: مجموع منابع ستاد مبارزه با موادمخدر برای نگهداری ۳۰۰ معتاد کارتن‌خواب در مشهد است و این در حالیست که در حال حاضر ۲۰۰۰ معتاد کارتن‌خواب در کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری می‌شوند بنابراین باید به کمک این ستاد شتافت.
وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز برخی از اعضای شورای شهر مشهد برای پیشنهاد برگشت این نظریه به کمیسیون در حال جمع‌آوری امضاء هستند ، یادآور شد: برای به تاخیر انداختن این موضوع امضاء جمع‌آوری نکنید زیرا بهترین جایی که می‌توان در آن هزینه کرد همین مقوله ساماندهی معتادان کارتن‌خواب است.
سیدعبدالکریم جوادی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص، اظهار کرد: درخواست جلسه بررسی و ارائه گزارش ستاد مبارزه با موادمخدر استان چندی پیش از سوی استاندار به رئیس شورای شهر ارائه شد، اما به دلیل تداخل جلسه با جلسه هماهنگی شورای شهر مشهد این جلسه کنسل شد.
وی افزود: با وجود بیش از ۳۰۰۰ معتاد کارتن‌خواب در کمپ‌ها اگر از طرح ساماندهی معتادان متجاهر حمایت نشود، برای این کلانشهر چهره زشت و نامناسبی را رقم خواهیم زد.
هشت نفر از اعضای شورای شهر مشهد، درخواست خروج از دستور کار و مسکوت ماندن این نظریه را امضا کرده بودند که این درخواست به رای گذاشته شد و با ۱۲ مخالف، رای نیاورد.
در پایان نظریه کمک ۲۰ میلیارد ریالی شهرداری به ستاد مبارزه با موادمخدر برای ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن‌خواب با ۱۴ موافق و پنج رای مخالف مصوب شد.

اخبار مرتبط

نظرات