رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳
  • السبت ۲۹ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 6 July
  • چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
  • کد خبر : 7185
  • چاپ خبر : تاکید به تخصیص بودجه فعالیت‌های عمرانی شهرداری به صورت بهینه

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در دوره چهارم شورای شهر، اعضا حداکثر تلاششان را کردند تا بودجه فعالیت‌های عمرانی شهرداری را به صورت بهینه تخصیص دهند.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، مهدی ذاکرالحسینی در نطق پیش‌از‌دستور جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد در سال ١٣٩٢ با رویکرد رشد پایدار، پیشرفت هماهنگ و توسعه همه‌جانبه، متوازن و عدالت‌محور آغاز شد.وی افزود: به دلیل رکود ساخت‌و‌ساز در کشور طی سال‌های ٩٢ الی ٩۵، روند صدور پروانه‌های ساختمانی شهر مشهد از ١٠میلیون مترمربع در سال٩٢ به ۵ میلیون مترمربع در سال ٩۵ کاهش یافته است.

عملکرد بودجه نقدی شهرداری مشهد تغییر چندانی نداشته است
عضو شورای شهر مشهد از کاهش ۵٠ درصدی تعداد پروانه‌های سالانه صادرشده خبر داد و تصریح کرد: علی‌رغم وابستگی حدود ٧٠درصد بودجه شهرداری مشهد به درآمدهای پروژه‌های ساختمانی، عملکرد بودجه نقدی شهرداری مشهد طی این سال‌ها تغییر چندانی نداشته است.وی با اشاره به تصویب پیگیری‌های طرح توسعه و عمران شهر مشهد ادامه داد: با تصویب طرح جامع و روند انجام مطالعات طرح تفصیلی، تلاش برای تامین حداقل سرانه‌ها و نیازهای مردم بخصوص در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر افزون شد و هم‌اکنون لایحه بودجه شهرداری براساس طرح‌های فوق در شرف تدوین است.
وی با بیان اینکه در دوره چهارم شورای شهر انجام پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار گرفت خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های بزرگ نیمه‌تمام که در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، توجه به محیط زیست و توسعه حمل‌ونقل پاک احیا گردید پروژه خط٢ قطار شهری مشهد بود.وی اظهار کرد: ضمن اصلاح مبانی قرارداد و اجرای خط٢ قطارشهری، هم‌‌اکنون خط٣ در مرحله اجراست و در لایحه بودجه سال٩۶ بودجه مطالعاتی خط۴ نیز منظور شده است.
وی از بررسی ٢۵١ لایحه و ۴٩ طرح در کمیسیون امور فنی و عمرانی شورا در دوره چهارم خبر داد و ابراز داشت: در مجموع تاکنون بیش از ۶ هزار پروژه با اعتبار ٨ هزار میلیارد تومان توسط معاونت‌های فنی و عمرانی و شهرسازی و معماری شهرداری مشهد اجرا شده است.ذاکرالحسینی با اشاره به فرصت شش‌ماهه باقی‌مانده تا پایان دوره چهارم شورای شهر ابراز کرد: به منظور افزایش بهره‌وری می‌توانیم، ضمن هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد و افزایش مشارکت شورای اجتماعی محلات، پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم.
وی گفت: مدیریت شهری، با تهیه و تصویب طرح‌ تفصیلی، ضمن پیاده‌سازی معماری ایرانی‌اسلامی و طراحی شهری با نگرش مسجدمحوری و زمینه بهبود سیما و منظر شهری را از طریق تشکیل سازمان زیباسازی شهری فراهم کند.وی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شورای شهر از ٣٠ اسفندماه اشاره کرد و گفت: رسانه‌های جمعی باید وظایف و اختیارات شورا، نیازهای مورد‌نیاز شهر و مدیریت شهری و تخصص‌های مورد‌نیاز را از قانون، مقررات و بیانات مقام معظم رهبری احصا و جهت آگاهی‌بخشی در اختیار عموم شهروندان قرار دهند. وی خاطرنشان کرد: نخبگان، تشکل‌های مردم‌نهاد و احزاب سیاسی می‌بایست با تعیین شاخص‌های مربوطه کاندیداهای مورد‌نظر را باتوجه به نیازهای شهر انتخاب نمایند. مناسب است حامیان کاندیداها با بهره‌گیری از گفتمان ایجابی و اثباتی نسبت به معرفی کاندیداها اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

نظرات