رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۷ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 4 July
  • پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶
  • کد خبر : 7221
  • چاپ خبر : رویکرد ما تامین داخلی کالاهای مورد نیاز است/حمایت از شرکت های دانش بنیان

سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری حمایت از شرکت های دانش بنیان برای استقلال و قطع وابستگی به خارج از کشور است.

به گزارش شورانیوز ازمشهد مقدس، انسیه غفوری شعرباف عضو شورای شهر مشهد در خصوص افزایش بودجه شهرداری برای بهره مندی و حمایت از تولیدات شرکتهای دانش بنیان تامین کننده ملزومات شهرداری گفت: حدود دو سال است که تلاش می کنیم بودجه نیم درصدی شهرداری برای کمک به شرکتهای دانش بنیانی که تامین کننده نیازهای شهرداری هستند افزایش پیدا کند، رویکرد ما تامین داخلی کالاهایی است که شهرداری به آنها نیاز دارد.
وی ادامه داد : تا فراهم سازی بستر اجرایی این تبصره دو سال زمان برد اما بررسی های سال جاری نشان می دهد که بخشی از این نیم درصد محقق شده و بخشی هم تا پایان سال جاری اجرایی می شود.
عضو شورا با اشاره به بی مهری هایی که شرکت های دانش بنیان از سوی دستگاه های اجرایی دیده اند افزود : با اجرایی شدن این مصوبه شاید شرکت های دانش بنیان به این باور برسند که اگر با اتکا به توانمندی های خود بتوانند نیازهای شهرداری را تامین کنند، شهرداری از آنها حمایت خواهد کرد.
شعرباف تصویب این تبصره را تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ادامه داد: سیاستهای ابلاغی ایشان حمایت از شرکت های دانش بنیان برای استقلال و قطع وابستگی به خارج از کشور است لذا پیشنهاد دادیم که سهم نیم درصدی بودجه شهرداری مشهد برای حمایت از شرکت های دانش بنیان به یک درصد معادل ریالی  ۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند و امیدواریم که با تعامل دوطرفه و ایجاد اعتماد ارزشمند بین شرکتهای دانش بنیان و شهرداری گامی در جهت خود کفایی و حمایت از تولیدات ملی برداریم.
عضو شورا گفت: با تصویب این مصوبه شرکت های تولید کننده ای که در سالهای گذشته بویژه در دفاع مقدس یاری گر صنعت داخلی بودند مورد حمایت شهرداری قرار خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

نظرات