رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۴ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 1 July
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
  • کد خبر : 8716
  • چاپ خبر : شهرداری همدان با دید درآمد پایدار به مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی نگاه نمی‌کند

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری همدان با دید درآمد پایدار به مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی نگاه نمی‌کند و در صورتی که این نگاه را داشته باشد نگاه غلطی است.

به گزارش شورانیوز از  همدان، سیداحمد حسنی‌حلم در کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر همدان در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی، اظهار کرد: تمام بودجه‌های این مرکز به نام تالار قرآن اخذ شد؛ کار فیزیکی به اتمام رسید و نظر تمام ما این بود که این مرکز را مجموعه‌های قرآنی اداره کنند.

وی با  بیان اینکه نظرم این بود که مجموعه را به بچه‌های قرآنی بدهیم، گفت: مشکل فعلی این است که هزینه نگهداری این مجموعه ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان است؛ آیا مجموعه‌های قرآنی توان تأمین این هزینه را دارند؟

عضو شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم در صورتی که مجموعه‌های قرآنی توان نگهداری این مرکز را دارند نام این مجموعه را به نام تالار قرآن تغییر دهند و مدیریت نیز به مجموعه‌های قرآنی واگذار و شهرداری هم ادعایی نسبت به مدیریت آن نداشته باشد.

وی با اعلام موافقت برای ایجاد دانشکده قرآنی در بخشی از این مرکز، افزود: شهرداری با دید درآمد پایدار به این مجموعه نگاه نمی‌کند و در صورتی که این نگاه را داشته باشد نگاه غلطی است.

حسنی‌حلم دلیل نامگذاری مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی را دلسوزی دانست و تصریح کرد: دلیل نامگذاری به منظور حمایت مالی مجموعه با برگزاری همایش‌های مختلف بوده است.

وی یادآور شد: موافق برگزاری همایش‌هایی در راستای قرآن و مخالف برگزاری برنامه‌های مخالف ارزش‌های قرآنی در مرکز همایش های بین‌المللی و قرآنی هستم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گرشگری شهرداری همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: در وظایف شهرداری خدمات عمومی شهری اولویت دارد.

محمد قدیمی با بیان اینکه رویکرد شهرداری این است که از نهاد خدماتی به نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود، گفت: قانون این مملکت اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاهی که داعیه قرآنی دارد و هیچ کاری برای امور قرآنی این شهر نمی‌کند چگونه داعیه‌دار است، بیان کرد: اگر قرآن اکنون به اینجا رسیده مردمی بوده است؛ قرآن را دولتی و اداری نکنیم.

معاون فرهنگی، احتماعی و گردشگری شهردای همدان با اشاره به سبقه ۱۱ ماهه فعالیت خود در این سمت، افزود: در این مدت از تشکل‌های مذهبی و قرآنی خواهش کردم یک برنامه عملیاتی دینی ارائه کنند که رفتند و نیامدند.

وی با بیان اینکه از بنیاد نهج البلاغه خواستیم روزهای یکشنبه برنامه در این مرکز داشته باشند اما رفتند و نیامدند، تصریح کرد: نام مجموعه هرچه هست در صورت درخواست تغییر نام باید روال طی شود.

قدیمی در پاسخ به انتقاد برخی از حاضران قرآنی به عدم دعوت از آنها در افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی، یادآور شد: ۲۴ ساعت قبل از افتتاح به ما اطلاع دادند و دعوت نامه ها توزیع شد.

وی با تأکید بر اینکه مسائل حاشیه‌ای را برای خودمان حجاب نکنیم، خاطرنشان کرد: این مجموعه ساخته شده و اکنون وقت کار است.

اخبار مرتبط

نظرات